W jaki sposób nowoczesne narzędzia udostępniane przez Google wpływają na usługi tego giganta internetu.

Nasz obecny świat, opierający się na internecie, wymaga naprawdę szybkiej dostępności do informacji. Z tego też powodu Google w swojej wyszukiwarce bez przerwy szuka coraz to nowych rozwiązań, jakie mogłyby pomóc w jeszcze lepszym i bardziej dopasowanym pokazywaniu wyników. Przez ostatnie lata nastąpiło sporo zmian, które miały za zadanie pokazywanie serwisów jak najbardziej wartościowych i spełniających oczekiwania szukających. Ale też sami użytkownicy sieci są coraz bardziej świadomi tego, jakich informacji potrzebują, i zaczynają formułować coraz bardziej precyzyjne zapytania. Jak twierdzi samo Google, każdego dnia około piętnastu procent ogółu zapytań, które są wprowadzane, są zupełnie nieznane. A jeśli są nowe, to silnik wyszukiwarki w jakiś sposób musi dać sobie z nimi radę i dobrać do nich wartościowe, spełniające warunki strony. Google w tym celu ma różne mechanizmy, a w ostatnim czasie coraz chętniej używany jest RankBrain, który wykorzystuje sztuczną inteligencję. (Sprawdź) Algorytm ten został opracowany w roku 2015 i przez te kilkanaście miesięcy pokazał już swoją bardzo dużą skuteczność. Bez przerwy sprawdza on nowe pojawiające się pierwszy raz hasła, sprowadzając je do matematycznych jednostek nazywanych wektorami. Jeżeli pojawi się hasło, które nie jest znane, to RankBrain za pomocą sztucznej inteligencji wyszukuje zwroty mające podobne znaczenie i tym samym daje lepszą filtrację wyników.

RankBrain

Autor: Bitterroot
Źródło: http://www.flickr.com
Dużo zmian pojawia się także jeśli chodzi o wyświetlanie reklam dla użytkowników, a to właśnie przecież na reklamach zarabia w pierwszej kolejności wyszukiwarka. Nowoczesne algorytmy dopasowują w coraz lepszym stopniu treść boksów reklamowych do treści na stronie, na której są one wyświetlane, ale też do preferencji konkretnego użytkownika. Dzięki temu kierować mu można oferty, jakimi może się potencjalnie zainteresować. Od niedawna Google uruchomiło nową usługę w tym obszarze, czyli Customer Match.-> Usługa ta polega na emisji różnych reklam w oparciu o adresy mailowe, jakie pozostawili klienci w najważniejszych usługach Google, czyli Gmail, YouTube oraz wyszukiwarce. W chwili, kiedy poszukują oni jakiejś informacji czy produktu(polecamy produkcja etykiet samoprzylepnych) można dotrzeć do nich z reklamą, i to reklamą dopasowaną w odpowiedni sposób. Dzięki temu można tworzyć zaawansowane kampanie reklamowe, które skierowane będą do określonej grupy docelowej.

Takie działania mają wiele ważnych zalet. Po pierwsze kierowane są one do klientów, których się już zna, a nie całkowicie przypadkowych osób. Dzięki temu można budować lojalność swojej firmy, a równocześnie zachęcać do ponownego zakupu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*